Jak poprawnie ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?

Posted on

Czy warto kupić rowerek stacjonarny?

Jeśli się zastanawiasz czy rower stacjonarny (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html) jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie, to dobrze trafiłeś. Musisz się dowiedzieć jak trenować na stacjonarnym rowerze oraz jak działają ćwiczenia wykonujące bezpośrednio na roweru. Okazuje się, że efekty jazdy na rowerze stacjonarnym są bardzo szybko zauważalne.

Rower stacjonarny na brzuch i uda działa wręcz rewelacyjnie. Przede wszystkich odchudzi nas oraz pomoże budować kondycję. Wystarczy, że wsiądziemy na rower stacjonarny i zaczniemy pedałować. Niby to nie jest nic trudnego, ale pomimo wszystko tak. Wielu się już po pierwszym treningu poddaje. Warto za pierwszym razem wypróbować różne modele stacjonarnych rowerów i się przekonać czy takowa maszyna na pewno będzie w pełni zgodna z naszymi oczekiwaniami oraz wymogami. Jest to przecież urządzenie kosztowne, a więc pieniędzy w błoto nie chce wyrzucić. Rowerek stacjonarny na uda oraz na brzuch przynosi naprawdę świetne efekty. Jednak powinniśmy postawić na długie treningi. Sesja jednorazowa treningowa musi trwać minimum dwadzieścia minut. Ćwiczmy pięć czy też nawet sześć razy w tygodniu. Z czasem możemy wprowadzić treningi interwałowe. Wówczas ograniczajmy się jedynie do dwudziestu minut. Jedźmy bardzo szybko i starajmy się osiągnąć maksimum możliwości swoich. Później jedźmy nieco wolniej. Jednak najważniejsze jest to, aby ani na chwilę się nie zatrzymywać. Możemy wykorzystać na sam początek wariant jeden do dwóch. Jedźmy szybko przez minutę, a później dwie minuty jedziemy stricte rekreacyjnie.

Jeśli wolimy jeździć tempem stałym, to powinniśmy wybrać treningi dłuższe i dwa czy też trzy razy w tygodniu. Wówczas trening powinien trwać pomiędzy 30 a 45 minut. Jest to czas optymalny, aby móc zacząć spalać kalorie oraz także poprawić wygląd ciała.

Ile kalorii jesteśmy w stanie spalić na rowerku stacjonarnym?

Od razu zważajmy na to, że ćwiczenia regularne to absolutna podstawa. Tylko i wyłącznie trening systematyczny przyniesie nam efekty oraz także pozwoli nam na spalenie tylu kalorii, abyśmy to odczuli szybko. Ile zatem kalorii jesteśmy w stanie spalić na stacjonarnym rowerku? Jeżdżąc godzinkę tempem wolnym spalimy około trzysta pięćdziesiąt kalorii. Z kolei, gdy przyspieszymy, to taką samą liczbę kalorii jesteśmy w stanie spalić w nieco ponad trzydzieści minut.

Warto skusić się na ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Ćwiczenia są przyjemne, a efekty naprawdę są zadowalające. W zasadzie niczego więcej nam nie trzeba.

Zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com